22 Aralık 2009 Salı

F klavye öldü Türkçe kurtulsun


22 Aralık 2009 - Akşam

orayegin via Akşam Önceki gün kendisinin hâlâ daktiloda yazılarını yazdığından bahsedince, Oktay Ekşi'den bir e-mail aldım. Meğerse 1985'ten beri bilgisayarda yazıyormuş. Benim hatam, düzeltirim...

Bu arada uzun yıllar F klavye kullanmış, son bir buçuk aydır da Q'ya geçmiş. Bir aralar basında 'F klavye mi Q klavye mi' tartışmaları vardı. Yıllardır F kullanan bir duayenin Q'ya geçişi bu tartışmayı artık kesin olarak sonlandırmıştır herhalde...

yurtsan F-Q tartışmasının özü F mi kazanacak Q mu kazanacak değildi ki. Bir Türk standardı olan F klavyenin,bilgisayar sektörünün sorumsuzluğu nedeniyle nasıl bir kenara itildiği. Ve standartlara sahip çıkmama sorumsuzluğunun Türkçe alfabeyi nasıl tehdit ettiği.

EnTaroAdun Aman Hıncal Uluç duymasın...

rahsangulsan Yurtsan o kadar haklısın ki! Bir F klavyeci olarak bilgisayar almaya gittiğimde uzaylı muamelesi görmekten bunaldım.

yurtsan Sanki standart olan Türkçe F klavye değilmiş de, uyduruk Türkçe Q klavye standartmış gibi davranıyorlar.

rahsangulsan Bu konuda tek duzgun hizmeti Toshiba veriyor.

yurtsan Bir ara HP de çok duyarlıydı bu konuda ama şimdi nasıllar bilmiyorum.

Oktay Ekşi'nin Q'ya geçmesi de bir başka bilinçsizlik ayrıca. Yakında yazılarında ı, İ, ş, ğ yerine i, I, s, g kullanmaya başlarsa şaşmamalı.

Sevgili Rahşan, sen de mesajı cep telefonundan yazdığın için Türkçe harflerin aksak karşılıklarını kullanmak zorunda kalmışsın galiba.

rahsangulsan Evet, Blackberry ne yazık ki Türkçe karakter ile yazmayı o kadar zorlaştırmış ki. Her Türkçe karakter için tuşa basarken topu çevirmek zorunda olmak kabus gibi.

yurtsan BTİK'in göstermelik yönetmeliğinin sonucu. Sözde standart zorunluluğu getirdiler cep ithaline ama standart belirlemediler. Cep telefonlarında Türkçe karakterlerin zor kullanılır olması da standartlara uymak konusunda sektörün ve devletin F klavyedeki sorumsuzlukları tekrarlaması.

kadirsonmez Bu saatten sonra geri dönülebilir mi?

yurtsan Bu saatten sonra geri dönüş çok zor ama en azından standartlara uyumanın ciddi bir iş olduğunu göstermek açısından önemli bir örnek F-Q tartışması.

Ders alırsak belki aynı hatayı cep telefonlarında tekrarlamaz ve Türkçe alfabeyi sonsuza kadar kaybetmekten kurtuluruz.

Yurtsan Atakan (Facebook) Pazar AKŞAM yazımdan: Başbakan'a uyup aşı olmamak mı, bakanına uyup olmak mı?İşte bütün mesele bu. Ben bakana güvendim. via FriendFeed

Imre Ciloglu, Deniz Kabaagac ve Enis Akın bunu beğendi.

Serdar Tibet Ben ikisine de uymadım ve olmadım.

Levent Kocaturk Veliler güvenmedi. Yüzde 90'ı aşı yaptırmadı.

Deniz Kabaagac Sormayın, benim oğlanın okulunda aşı olanlar yüzde 12.

Kayra Otaner Burda (ABD'de) kimse yaptırmıyor, en azından veliler.

Okşan Müzeyyen Tiner İyi de olsa kötü de, birisi ben söylemiştim diyecek.

Murat Sevgi Buna; hükümetin "bütün atlara oynaması" diyebilirsiniz.

Aylin Poyraz Aşılar hakkında dolaşan bunca rivayetten sonra herkesin kafası karışık ve aşı konusu aile içinde bile tartışma konusu. Kendim olmayı düşünmüyorum, ailenin benim dışındaki bireyleri olmaya kararlılar ve olacaklar.

Guelin Gueldal Aşı kararı kişiye göre değişir ama özellikle hamile hanımların, kronik hastalıkları olanların mutlaka aşı olması gerekiyor.

Imre Ciloglu Aşı her zaman iyidir :)

Servet Orhan Seni özleyeceğiz, Yurtsan.

Yurtsan Atakan Teşekkürler, giden taraf olarak kalanı özleyecek olmanız ayrı bir incelik.

-------------------------

Yeni Sosyal Medya

twitter.com/yurtsan

friendfeed.com/yurtsan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder