27 Aralık 2009 Pazar

Sobalı kış günleri

27 Aralık 2009 - Akşam


ahmethc (Ahmet Hakan Coşkun) "Hani" diye bir şarkısı var mıydı Neco'nun?

orayegin Hani bir klasikti. Başka bir şarkısını da bilmiyoruz zaten...


yurtsan "Ne Bu Halimiz Böyle" isminden hatırlamazsınız belki ama şöyle desem: "Gide gele ine çıka / koş koş sağa sola / gide gele ine çıka dön dön dur"...


"Git gel hiç durmadan / yok ki vakit dinlenmeye / Gel git hiç durmadan / Ne bu halimiz böyle" diye devam ederdi Neco'nun unutulmaz şarkısı, Çiğdem Talu'nun sözleriyle .


ahmethc Neco'nun bu şarkısını hatırladım. Cumartesi sabahı, siyah beyaz TV, sobada ekmek kızarıyor... Fakirdik biz... Ağlamak istiyorum..


yurtsan Bizde de ekmek sobada kızarırdı. Çay suyu sobada kaynar, kestane sobada pişer, mandalina kabukları sobada tütsü yapardı.


orayegin @ahmethc @yurtsan Size empati yapamıyorum, ben filtre kahve kokusuyla büyüdüm...


yurtsan Kuşak farkından olmalı. Kavrulmuş nohuttan Türk kahvesinin karaborsadan bulunduğu çocukluğumuzda filtre kahveyi kim bulmuş? Sobalı günlerin de kendine has keyifleri vardı ama:


Kızgın sobanın üzerine atılan suyun öfkeli bir patlamayla anında buhar olup damla damla dans edişini seyretmek.


Soba borularının üzerine takılan kanatlanan çamaşır askısı telleri.


Annemin sabahın köründe kalkıp odunları, kömürleri sobaya atıp tutuşturarak biz kalkmadan evi ısıtmaya çalışma çilesi.


ozlme O dedikleriniz bizde hala oluyor:)


Jean_monmartre Eskiler "masinga soba"da pişen yemeklerin tadını bir daha alamadık derler. Hele o kuzu butları neydi öyle derdi dedem..


yurtsan Soba kapağını kaldırarak yapılan terbiyeli kuzu şişin damağımda hala kalan tadı.


Boş ilaç tüplerine rendelediğim mumları içine boya katıp sobada eriterek yaptığım mumlar.


Sevgili rahmetli babamın omzunu soba karşısındaki kapıya dayayıp, arkasını sobaya dönerek ayakta uyuklaması.


orayegin Yurtsan, ağlamak istiyorum! Ömer Seyfettin okuduğumdan beri bu kadar duygulanmamıştım.


yurtsan Sobanın altındaki mermerin her kış artan çatlaklarına bakıp, bir şeylere benzetmek.


Ağzına geçirilen balona yapıştırılan kalemli süt şişesini soba arkasına koyarak barometre deneyi yapmak.


Soba üstünde unutulup taşan sütün karamel kokusunu koklamak.


Sobanın arkasındaki duvara asılı Saatli Maarif Takvimi'nden tarihte bugünü öğrenmek, kocakarı fırtınasına kaç gün kaldığına bakmak.


Sobanın karşısına kurulu akşam yemeği sofrasında Yedigün gazozunun şişesinde plajda voleybol oynayan bikinili kızlara bakıp yazı hayal etmek


Yedigün yerine Ankara gazozu içilen yemeklerde kitap harfi "a"nın neden farklı olduğunu sorgulamak.


onuralmislar Soğuk bir yerdesiniz herhalde? Çok sıcak anılar... Biz de ısındık bu arada. O çamaşır demirlerinden birisini kafama yemiştim ben.


ozlme Ne çok şey kaçırıyormuşuz biz sadece ısınma amaçlı kullanarak :)


yurtsan En güzeli de ısınmak ama...


Jean_monmartre En son Cinema Paradiso'yu izlediğimde böyle hüzünlenmiştim..


denizimin Ben o zamanlar hiç sevmezdim. Hatta taşınınca çok sevinmiştim. Ama sayenizde özlediğimi farkettim.


elfx (Elif Karaman) Anlattıklarınız yeni nesile ne çağrıştırıyor acaba? Artık o kışlar ve o fedakarlıkları yapan anneler var mı?


yurtsan Vardır mutlaka ama bizden uzak, gözden de ıraklar.


Jean_monmartre Ben de çocukluğumu hatırladım. okulda simit yer daha yapılalı iki saat olmamış taze Sütaş ayranı içerdik. Şimdiki gibi çeşit çeşit kurabiyeler market raflarında yoktu. Fırın önünde taze taze çıkmasını beklerken mahlep kokusunu koklamak.


baharella (Bahar Akıncı) Bir kısa film hikayesi gibiydi... İyi ki yazdınız. İyi geceler.


elfxs Teşekkürler. Bir akşam da nostaljik giyim kuşam gecesi yapın lütfen...


yurtsan İyi fikir...


-------------------------

Yeni Sosyal Medya

twitter.com/yurtsan

friendfeed.com/yurtsan

neonevar.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder